Panigale V4
The Evolution of Speed
Evolúcia rýchlosti
Panigale V4 2022 predstavuje posledný krok na charakteristickej ceste športových motocyklov z Borgo Panigale, čerpá z dlhoročných skúseností Ducati Corse s neustálym zdieľaním znalostí a technológií z pretekárskeho sveta do sériových motocyklov. S verziou 2022 završuje projekt Panigale V4 najvýznamnejšiu evolúciu od svojho zrodu. Vylepšenia sa týkajú všetkých oblastí: aerodynamiky, ergonómie, motora, podvozku a elektroniky. Výsledkom je ešte rýchlejšia motorka na závodnej trati a zároveň intuitívnejšia a menej únavná pre široké spektrum jazdcov. Stručne povedané, ponúka skvelé a obohacujúce vzrušenie pre profesionálnych jazdcov aj amatérov.
Desmosedici Stradale
Výkon zvýšený na 215,5 k pri 13 000 ot./min a nová prevodovka SBK s predĺženým 1., 2. a 6. prevodom. Nová je stratégia riadenia krútiaceho momentu, ktorá zaručuje jazdcovi možnosť mať vždy optimálny ťah pri otvorení plynu.
Elektronika poslednej generácie
O to, aby bola brutálna sila novej V4 za všetkých okolností ovládateľná, sa stará nová inerciálna platforma 6D IMU, ktorá zaznamenáva a vyhodnocuje rozsiahle množstvo ukazovateľov. Na údajoch tejto platformy pracujú systémy ako Cornering ABS Evo, DTC Evo, DSC Evo, DQS Evo a ďalšie. Nová logika jazdných režimov so 4 konfiguráciami motora pre uspokojenie všetkých typov jazdcov, od profesionálov po amatérov, ktorí riešia svoje prvé dni na okruhu.
MOTOR | |
typ | Štvorvalec do V Desmosedici Stradale, rozovretie 90 °, kľukový hriadeľ otáčajúci sa smerom dozadu, štyri desmodromicky ovládané ventily na valec, chladenie kvapalinou |
zdvihový objem | 1103 ccm |
vŕtanie x zdvih | 81 x 53.5mm |
kompresný pomer | 14:1 |
výkon motora | 158,5 kW (215,5 hp) pri 13 000 otáčkach |
krútiaci moment | 124 Nm pri 10 000 otáčkach - 91,5lb-ft |
palivový systém | Elektronické vstrekovanie paliva, dva vstrekovače na valec. Plný elektronický plyn s elipsovitými škrtiacimi klapkami. Variabilná dĺžka nasávacieho potrubia |
spotreba | 6,9 l/km |
výfuk | 4-2-1-2 systém s dvoma katalyzátormi a dvoma lambda sondami |
CO2 emisie | 165 g/km |
štandard | Euro 5 |
PREVODOVKA | |
typ | 6-stupňová s obojsmerným Ducati Quick Shift (DQS) EVO |
pomer | 1=36/15, 2=34/17, 3=33/19, 4=32/21, 5=30/22, 6=27/22 |
primárny prevod | ozubené kolesá, pomer 1,80:1 |
sekundárny prevod | reťaz |
predné ozubené koleso | 16 |
zadné ozubené koleso | 41 |
spojka | hydraulicky ovládaná, viaclamelová v olejovom kúpeli, antihoppingová |
PODVOZOK | |
rám | Odlievaný hliníkový, predný |
rázvor | 1469 mm |
predné tlmiče | Plne nastaviteľná Showa BPF fork, 43-mm chrómované vnútorné rúry |
zdvih | 120 mm |
predný disk | 3-lúčový MARCHESINI, kovaný, z ľahkých zliatin, rozmer 3,5" x 17" |
predná pneumatika | Pirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17 |
zadný tlmič | Plne nastaviteľná jednotka Sachs. Hliníková jednostranná kyvka |
zdvih | 130 mm |
zadný disk | 5-lúčový z ľahkých zliatin, rozmer 6,00" x 17" |
zadná pneumatika | Pirelli Diablo Supercorsa SP 200/60 ZR17 |
predné brzdy | 2 x 330-mm poloplávajúce kotúče, radiálne uchytené 4-piestikové strmene Brembo Monobloc Stylema® (M4.30) so zákrutovým ABS Bosch EVO |
zadná brzda | 245-mm kotúč, 2-piestikový strmeň so zákrutovým ABS Bosch EVO |
palivová nádrž | 17 l |
suchá hmotnosť | 175 kg |
bezpečnostná výbava | Jazdné režimy, výkonové módy, náklonové ABS EVO Bosch, trakčná kontrola (DTC) EVO, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), motorová brzda (EBC) EVO, automatické kalibrovanie pneumatík |
štandardná výbava | Ducati Power Launch (DPL), obojsmerné rýchloradenie Ducati Quick Shift (DQS) EVO, plné LED osvetlenie s automatickým denným svietením (DRL), tlmič riadenia Sachs, tlačidlá pre rýchle nastavenie, automatické vypínanie smeroviek |
záruka | 4 roky bez obmedzenia km |
farba | červená |
prevedenie | dvojmiestne |
výška sedadla | 850 mm |
servisný interval | 12 000 km / 12 mesiacov |
doplnková výbava | Sedlo a stupačky pre spolujazdca |